lekcje online dla nieobecnych

Każdego dnia nieobecności w przedszkolu możecie uczestniczyć w naszych zajęciach online!

 

Lektorzy online:

Najczęściej zadawane pytania:

1Kto może wziąć udział w zajęciach online?
Zajęcia online przeznaczone są dla dzieci biorących udział w regularnych zajęciach speak:art w swoich przedszkolach, które z powodu nieobecności w przedszkolu w danym dniu nie mogą uczestniczyć w zajęciach stacjonarnych.
2W przedszkolu mojego dziecka zajęć z angielskiego nie prowadzi speak:art. Czy nadal mogę zapisać moje dziecko na zajęcia online, jeśli jest chore?
Napisz do nas na biuro@speakart.pl zobaczymy co da się zrobić! Chcemy, żeby nasze BETTER QUALITY EDUCATION docierała do jak najszerszego grona dzieci!
3Kiedy możemy skorzystać z zajęć, jeśli w przedszkolu mojego dziecka angielski ze speak:art odbywa się w poniedziałki i środy, a dziecko jest chore cały tydzień?
Zapraszamy Was na zajęcia online w poniedziałek i środę! Jeśli macie ochotę wziąć udział też w inne dni tygodnia, wyślijcie mam maila z taką informacją na biuro@speakart.pl! Chcemy, żeby nasze BETTER QUALITY EDUCATION miało jak najszersze zasięgi!
4Jak często mogę korzystać z zajęć online?
Każdego dnia, kiedy nasze zajęcia stacjonarne odbywają się w przedszkolu Twojego dziecka, a ono nie może z nich skorzystać z powodu nieobecności w przedszkolu. Pamiętaj, aby zapisać dziecko na zajęcia KAŻDEGO DNIA, w którym chcecie wziąć w nich udział!
5Jak przygotować się technicznie? Jakiego sprzętu potrzebujemy?
Wystarczy dowolny komputer lub tablet z dostępem do Internetu o prędkości zapewniającej odpowiednią jakość połączenia podczas lekcji, głośnikiem, kamerą i mikrofonem. Lekcje odbywają się na platformie Zoom.
6Jak zalogować się na lekcję?
W odpowiedzi na uzupełnienie formularza zgłoszeniowego nasz koordynator prześle link do spotkania na Zoomie i wskaże godzinę rozpoczęcia zajęć grupy, do której zostaliście przydzieleni. Logując się wpiszcie imię dziecka jako nazwę użytkownika. Rekomendujemy udział z włączona kamerą i mikrofonem, w przeciwnym razie dziecko nie będzie mogło w pełni skorzystać z zajęć.
7Kto będzie prowadził lekcję?
Nasze lekcje online prowadzone są przez naszych najbardziej doświadczonych lektorów. Grafik ustalamy rotacyjnie, w zależności od ich dostępności. Zajęcia z różnymi lektorami to dodatkowa korzyść pod względem osłuchiwania się z inną wymową i możliwości wzięcia udziału w różnorodnych aktywnościach. Może też stanowić element ciekawej niespodzianki dla dziecka - z kim połączymy się dziś? A może któregoś dnia spotkacie online lektora, który na co dzień pracuje w przedszkolu Twojego dziecka? Dla dzieci w wieku przedszkolnym często jest bardzo zaskakujące, że różni dorośli się znają i lubią. Przygotujcie się z dzieckiem do zadania pytania lektorowi “Do you know (np. ciocia Weronika)?”, może to być ciekawy początek prawdziwej rozmowy po angielsku!
8Ile trwa lekcja i jak będzie wyglądać?
Lekcje trwają 20-30 minut w zależności od ilości dzieci, możliwościa ich skupienia i zaplanowanych aktywności. W czasie zajęć lektor będzie wspólnie z dziećmi bawił się w gry i zabawy edukacyjne ułatwiające zapamiętanie nowego słownictwa. Na pewno pojawią się też piosenki tematyczne i… zabawy ruchowe! Czasem w trakcie zajęć dzieci mogą być poproszeni o wstanie od komputera i zrobienie np. gimnastyki wg instrukcji lub przyniesienie czegoś z innego pokoju.
9Kto będzie brał udział w lekcjach?
Na zajęcia zapraszamy dzieci ze wszystkich przedszkoli, w których prowadzimy zajęcia stacjonarne. Jest prawdopodobne, że zobaczycie na ekranie nowe twarze, ale może akurat zaloguje się też ktoś z Waszej grupy, kogo choroba zatrzymała dzisiaj w łóżku?
10Jak duża będzie grupa?
W grupie przewidujemy do 20 dzieci. Jeśli zainteresowanie w danym dniu będzie większe, będziemy otwierać kolejne grupy odpowiednio o 14.30 itd. W mailu z potwierdzeniem zapisu i zaproszeniem na zajęcia dostaniecie informację, o której godzinie odbędzie się Wasza lekcja.
11Jak przygotować siebie i dziecko do zajęć online?
Przede wszystkim postaraj się zbudować pozytywne nastawienie dziecka do lekcji - podkreślaj, że czeka je coś fajnego, że będzie miało o czym opowiadać dziadkom, że to całkiem niezła przygoda, że ma dziś spotkanie online, tak samo jak niektórzy dorośli w pracy. Na czas zajęć zapewnij dziecku ciszę i dobre warunki do skupienia uwagi. Podstawa to wygodne siedzenie i stabilnie stojący ekran na wysokości wzroku, którego dziecko nie musi trzymać w rękach. Podczas zajęć zadbaj o brak rozpraszaczy. W zasięgu wzroku dziecka nie może być bawiącego się rodzeństwa, zwierząt, grającego w tle telewizora, który będzie przeszkadzał zarówno Twojemu dziecku, jak i innym uczniom. Zdecydowanie doradzamy też posiłki i przekąski w trakcie zajęć. Przedszkolaki nie są zbyt dobre w wielozadaniowości! W praktyce kiepsko sprawdza się też uczestniczenie w zajęciach online przez dzieci podróżujące samochodem lub innym środkiem transportu.
12Czy mogę uczestniczyć z dzieckiem w zajęciach?
Oczywiście! Przez cały czas trwania zajęć możesz być obok dziecka albo, jeśli poczuje się w tej formule komfortowo, zostawić je na ten czasu samo i napić się kawy w pokoju obok. Pamiętajmy jednak, że wszystkie zadania, które mają wykonać uczniowie mają na celu rozruszanie ICH, a nie rodziców i sprawdzenie ICH zdolności rozumienia języka angielskiego i zastosowania go w codziennym życiu. Kiedy lektor prosi o przyniesienie czegoś zielonego, czegoś do jedzenia, szczoteczki albo kartki, pozwólcie zrobić to dziecku. Tego typu zadania to często "brain breakers" czyli krótkie aktywności fizyczne, które zapewniają przerwę dla mózgu i pomogą skupić się podczas kolejnej części lekcji. To jabłko czy szczoteczka do zębów często są tylko pretekstem i liczy się sama czynność wstania od komputera, zadania sobie szybkiego pytania gdzie znajdę szczoteczkę i przyniesienie jej, a nie efekt, czyli siedzenie przed komputerem ze szczoteczką. Można oczywiście iść razem z dzieckiem, pomóc zdjąć coś z wysokiej półki albo podpowiedzieć, jeśli dziecko naprawdę nie wie gdzie szukać danej rzeczy. Ale to zupełnie inna pomoc, niż wlatujące w kadr przedmioty przyniesione przez rodzica.
13Widzę, że moje dziecko jest zniechęcone do zajęć, bo nie rozumie co się dzieje. Czy mogę pomóc mu tłumacząc co się dzieje?
Dużą korzyścią dla dzieci będzie jeśli powstrzymają się Państwo od tłumaczenia na język polski tego co lektor mówi po angielsku. Na etapie przedszkolnym nauki języka obcego ćwiczymy głównie ROZUMIENIE (receptive skills). Czasem wymaga to od dziecka trochę pogłówkowania, ale przecież nikt nie mówił że ma być łatwo! Dzieci znają zaskakująco wiele sposobów jak poradzić sobie w sytuacji jeśli nie rozumieją czegoś - obserwują to, co pokazuje lektor, patrzą co robią inne dzieci, naśladują i używają dedukcji, aby "załapać" o co chodzi. W ostateczności umieją same powiedzieć lektorowi, że potrzebują pomocy. Podpowiedź od rodzica kilka sekund po pojawieniu się nowego słowa lub komendy wstrzymuje ten wartościowy proces, bo maluch nie ma po co już wytężać umysłu. Proszę też pamiętać, że podczas tradycyjnych zajęć w przedszkolu Państwa dziecko radzi sobie doskonale bez tłumaczeń i pomocy, na pewno da więc radę też w domu. I po trzecie - mikrofony w sprzęcie którego używamy są naprawdę czułe i wszystkie dzieci słyszą nawet najmniejszy szept któregoś z rodziców, szkoda więc psuć zabawę nie tylko swojemu maluchowi, ale i całej grupie. Najlepiej zachęcać do dalszego uczestniczenia w lekcji, intensywnego słuchania lektora, który zaraz będzie dalej tłumaczył na inne sposoby (pokazywał, prezentował dźwięki), obserwowania innych dzieci i naśladowania tego, co one robią. Można delikatnie bagatelizować komentarze dziecka, że czegoś nie rozumie, w sposób nie raniący jego uczuć. To uczy bardzo dobrej strategii, aby nie koncentrować się na tym, czego nie rozumiemy w języku obcym, tylko na tym, co rozumiemy i ewentualnym szukaniu sposobów jak zrozumieć.
14Czy lekcje są nagrywane?
Wizerunek i dane naszych klientów, a w szczególności dzieci, są dla nas szalenie ważne! Speak:art nagrywa wszystkie lekcje, aby móc dbać o ich najwyższą jakość oraz do dalszych celów szkoleniowych. Zgoda na nagrywanie zajęć zawarta jest w regulaminie, który rodzic akceptuje zapisując dziecko na zajęcia. Nagrania są bezpiecznie przechowywane, nie są nigdzie upowszechniane i nikt spoza naszego zespołu administracyjno-metodycznego nie ma do nich dostępu. Nie ma możliwości uzyskania nagrania opuszczonych zajęć, ani zajęć, w których brało udział Twoje dziecko. Uczestnicy zajęć nie mogą ich nagrywać w żaden formie, robić print screenów ani zdjęć zajęć.
15Gdzie mogę zgłosić uwagi dotyczące zajęć?
Pisz śmiało na biuro@speakart.pl Jesteśmy bardzo ciekawe każdego feedbacku! Pozytywny będzie balsamem na nasze nauczycielskie serca; ewentualne niejasności chętnie rozwiejemy, a uwagi wprowadzimy w życie tak szybko jak się da!

Online? Wiemy, jak to się robi!

Mamy opracowaną metodykę uczenia online.
W latach 2020-2021 codziennie, z dziesiątkami uczniów, doskonaliliśmy ją w praktyce.
74%

rodziców uważa, że nasza zajęcia online są BARDZO ciekawe i atrakcyjne dla dzieci

75%

rodziców uważa, że lektor był BARDZO dobrze przygotowany do zajęć

87%

rodziców poleciłoby zajęcia online ze speak:art swoim znajomym!

źródło: badanie "Opinia Rodziców na temat edukacji zdalnej speak:art z języka angielskiego w czasie pandemii COVID-19" we współpracy z Wydziałem Pedagogicznym UW

Speak:art szkoli, jak uczyć online:

Wieści o tym, jak dobre są nasze zajęcia online szybko się rozeszły!
W gorącym okresie pandemii przeprowadziłyśmy serię szkoleń z naszej metodyki uczenia online, w tym:

Wydział Pedagogiczny UW

maj 2020

Pracownia Karton

szkolenie komercyjne dla nauczycieli, maj 2020

Centrum Edukacyjne Future

Tarnowskie Góry, czerwiec 2020

Koding Next

indonezyjska szkoła kodowania, lipiec 2020